Kerstnieuwsbrief Karibu 2023

Close Icon

Contact Info     Call 24 Hours: 1.888.222.5847

Week 3   arrow

In week 3 van de bouw, laten de werkzaamheden al een duidelijke start zien van het bouwen op zich. De foto’s laten duidelijk zien hoe diep er gegraven is. Dat is hier zeker nodig: dit Multifunctionele centrum wordt gebouwd in een aardbevingsgebied. Dus een goede gedegen en betrouwbare fundering is dan een 1e vereiste! De vierkante ruimtes die onder de grond verrijzen en even later als muur boven de oppervlakte uitkomen, worden de ondergrondse ruimten waar spullen opgeslagen kunnen worden die alleen zo nu en dan nodig zijn om te worden gebruikt.

Niet alleen de werkers van het Bouwbedrijf ACME uit Arusha zijn hard aan het werk op het bouwterrein, maar ook de armsten uit de directe omgeving worden  nu ingeschakeld om mee te helpen. Ze zijn druk met de graafwerkzaamheden en het kruien van het zand en de grote stenen voor het fundament naar de juiste plaats.

Op deze manier creëert de stichting KARIBU veel werkgelegenheid voor velen van deze extreem arme bevolking. Het mes snijdt nu aan 2 kanten: deze armsten, waaronder ook veel vrouwen, kunnen nu geld verdienen voor hun gezin en kunnen daardoor hun kinderen beter te eten geven, kunnen hun kinderen naar school laten gaan, enz. enz.

Tegelijkertijd zie je dat vele handen licht (!?!)  werk maken… alhoewel dit werk op zich loodzwaar is om te doen…! Wanneer je deze armsten zo bezig ziet, zegt dat wel iets van hun motivatie om te willen werken en om zich in te  willen zetten om dit belangrijke gebouw waar straks ook hun kinderen van zullen mogen genieten, samen vorm te geven.