Kerstnieuwsbrief Karibu 2023

Contact Info     Call 24 Hours: 1.888.222.5847

Technische school in Kicukiro   arrow

School in Kicukiro
In de loop der jaren heeft de Stichting Karibu er voor gezorgd dat er verschillende scholen gebouwd zijn, zodat kinderen onderwijs kunnen volgen. Er zijn nog steeds kinderen die niet naar school kunnen, kinderen die daardoor kansarm blijven. Door het volgen van onderwijs kan een kind zich ontwikkelen en zal het een betere toekomst krijgen.

Na de bouw van de kleuterschool, de lagere school en het voortgezet onderwijs in Musha, bouwt stichting Karibu verder aan onderwijs. Nu aan vakopleidingen voor jongeren. Er is na deze oorlog veel vraag naar goede vakmensen.

Technische school
In Kicukiro heeft Karibu in de zomer van 2012 een technische school ingericht. Daarvoor is bijzonder veel werk verzet door heel veel lieve vrijwilligers en sponsoren. Net als voor het Karibuhuis, zijn de bouwtekeningen voor de school gemaakt door Gerhard Nijhoff.

In een grote container werden de houtbewerkingsmachines en ander materiaal naar Rwanda vervoerd.

Opleiding autotechniek gestart
In het schooljaar 2012-2013 is de opleiding autotechniek gestart met 30 leerlingen. Een deel van hen woont op school. Bij het laatste bezoek van Karibu was er nog geen inrichting voor de slaapzaal en was er ook nog geen geschikte keuken.

Naaimachines
De firma Wijbenga Machines uit Enschede heeft de Stichting Karibu begin 2013 vijf naaimachines geschonken. Heel hartelijk dank! Hierdoor kunnen we niet alleen technisch onderwijs geven aan jongens maar is er ook voor de oudere meisjes de mogelijkheid zich te bekwamen in het maken van kleding.

Foto’s technische school