Een gelukkig Kerstfeest voor de weduwen en de allerarmsten.   arrow

Ter gelegenheid van het Kerstfeest zijn er namens u, donateurs van Karibu, op 23 en 24 december kerstpakketten uitgedeeld door Eugenie, onze vertegenwoordiger in Rwanda aan de  gezinnen van weduwen van de genocide en de armste gezinnen in Musha.  Deze beide dorpen liggen in het district Rwamagana.

Het betrof pakketten voor in totaal 47 families die door Karibu geholpen worden: 26 gezinnen van weduwen van de genocide in Gahengeri en 21 arme gezinnen in Musha, die wonen in huizen die al enige tijd geleden door Karibu in dit District zijn gebouwd.

Omdat de nood daar erg groot is, hebben we gemeend om een “ruim” voedselpakket te geven aan elk gezin. De inhoud van een pakket bestond uit bonen, rijst, aardappelen, suiker, melk, een blik bakolie, zout en  stukken zeep. En u begrijpt: de vreugde was groot! Hieronder een impressie van het uitdelen:

kerstfeest1 kerstfeest2 kerstfeest3Tijdens het uitdelen kregen zij alvast melk te drinken…

kerstfeest4

kerstfeest5 kerstfeest6 kerstfeest7 kerstfeest8

kerstfeest9

Het meisje in het wit is Marjan, vernoemd naar “onze” Marjan.

kerstfeest10

De weduwen toonden hun dankbaarheid door Eugenie een prachtig met de hand gemaakte mand te schenken met daarin de woorden:  Fondation Karibu/ Stichting Karibu.